Verzendkosten & levertijden

Verzending binnen de EU

Vanaf deze webshop verzenden we wereldwijd, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië en Slowakije. Producten die op voorraad zijn in ons pakhuis worden op de dag van bestelling of de eerstvolgende werkdag verzonden, en alleen nadat de betaling is verwerkt. Je kunt de verwachte levertijden nakijken in het overzicht hieronder. Lifefood is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging opgelopen door de vervoerder.

Als je uit het Verenigd Koninkrijk komt, klik dan hier.

Als je uit Tjsechië of Slowakije komt, klik dan hier.

Als je onze producten wilt wederverkopen, klik dan hier.

Levering buiten de EU

Levertijden.
Wij bieden wereldwijde levering. Houd er echter rekening mee dat er zich onvoorziene vertragingen, extra kosten, of andere problemen voor kunnen doen in verband met douaneregels en controle in het land van bestemming, die buiten onze macht en verantwoordelijkheid liggen. De levertijden in het overzicht zijn indicatief en bieden geen garantie. Lifefood is niet verantwoordelijk voor vertraging, schade of verlies door toedoen van de vervoerder en/of douane in het land van bestemming.

Douane-eisen.
De klant is importeur en moet daarom voldoen aan alle eisen en regels van het land van bestemming. Voor bestellingen die buiten de EU worden verzonden kunnen douanerechten, inklaringskosten, btw en andere invoerheffingen van toepassing zijn in het land van bestemming. De klant kan verplicht worden om inklaringskosten, btw en andere invoerheffingen te betalen zodra zijn bestelling het land van bestemming heeft bereikt. Deze kosten dienen te worden voldaan door de ontvanger; Lifefood heeft geen controle over deze kosten en kan niet voorspellen welke deze zullen zijn.

Disclaimer
Alle kosten die gerelateerd zijn aan de douaneregels en procedures in het land van bestemming zijn volledig voor rekening van de ontvanger. Als de bestelling wordt geretourneerd naar Lifefood als gevolg van het niet betalen van de vereiste inklaringskosten, btw of andere invoerheffingen, zal Lifefood €50,- aan administratiekosten in rekening brengen per pakket. De verkoopwaarde van de goederen zullen worden teruggestort, als en nadat deze in goede staat door Lifefood zijn ontvangen. Lifefood zal de verzendkosten niet terugbetalen.

Verzendtarieven en levertijden

De verzendkosten per pakket kunnen verschillen, afhankelijk van de waarde en bestemming van de de bestelling. Verzendkosten en levertijden kun je terugvinden in onderstaande tabel. Levertijden zijn indicatief en bieden geen garantie. Zodra je bestelling is verstuurd, zul je een e-mail ontvangen met een track en trace code, zodat je je bestelling kunt volgen. We raden je sterk aan om de locatie van het pakket te volgen of met ons contact op te nemen als je je bestelling niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen. Als het pakket niet geleverd kan worden, omdat de klant niet thuis was op moment van levering en/of berichten van de vervoerder heeft genegeerd en geen contact met de vervoerder heeft opgenomen, zal Lifefood €50,- administratiekosten in rekening brengen. De verkoopwaarde van de goederen zullen worden teruggestort, als en nadat deze in goede staat door Lifefood zijn ontvangen. Lifefood zal de verzendkosten niet terugbetalen.

Land Bestelbedrag (EUR) Verzendkosten (EUR) Bestelbedrag (EUR) Verzendkosten(EUR) Bestelbedrag (EUR) Verzendkosten (EUR) Gratis vanaf (EUR) Levertijd (in werkdagen)
Nederland < 15 12,05 15 - 40 6,05 40 - 50 5,99 50 1 dag
België, Duitsland < 15 14,99 15 - 40 8,99 40 - 80 7,99 80 1-2 dagen
Luxemburg < 15 17,49 15 - 60 11,49 60 - 100 8,99 100 4-6 dagen
Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Denmarken < 15 18,99 15 - 60 12,99 60 - 120 8,99 120 2-5 dagen
Spanje, Portugal < 15 22,49 15 - 60 16,49 60 - 130 10,99 130 3-5 dagen
Finland, Zweden, Ierland, Polen < 15 22,49 15 - 70 16,49 70 - 130 10,99 130 2-4 dagen
Hongarije, Slovenië < 15 24,49 15 - 75 18,49 > 75 10,99 - 3-5 dagen
Bulgarije, Griekenland, Roemenië < 15 27,49 15 - 70 21,49 > 70 15,99 - 4-7 dagen
Estland, Letland, Litouwen < 15 32,49 15 - 80 25,49 > 80 16,99 - 4-6 dagen
Kroatië < 15 31,49 15 - 80 21,49 > 80 19,99 - 5-8 dagen
VS, Canada, Noorwegen, Zwitserland < 15 45,99 15 - 90 39,99 > 90 29,99 - 4-15 dagen
Oceania + Australia < 15 95,99 15 - 120 89,99 > 120 39,99 - -
OVERIG < 15 55,99 15 - 120 49,99 > 120 39,99 - -

Payment Methods

Op deze webshop gebruiken we Pay.nl, een online payment service provider, waarmee we de volgende betaalmethoden aanbieden:

  • Visa / Mastercard
  • Paypal
  • Maestro
  • Ideal
  • Bleue
  • Mistercash
  • Sofortbanking
  • Mybank
  • Giropay
  • pay

Zodra je je bestelling hebt afgerond, zul je worden doorgeleid naar de beveiligde website van Pay.nl, waar je kunt betalen met een van de bovenstaande betaalmethoden.

Als de betaling succesvol is krijg je een bevestigingspagina en een bevestigingsmail. Als je wel de bevestigingspagina te zien krijgt maar geen e-mail ontvangt, controleer dan de map voor ongewenste e-mail in je inbox. Voeg het e-mailadres orders@lifefood.nl toe aan je witte lijst, om ervoor te zorgen dat je alle e-mails van ons ontvangt.

Als de betaling niet gelukt is (in dat geval word je niet doorgeleid naar de bevestigingspagina), neem dan contact met ons op (via e-mail of bel ons op onderstaand nummer). We ontvangen alsnog je onafgeronde bestelling en kunnen je helpen om de betaling af te ronden, zonder dat je opnieuw de complete bestelling hoeft te doen. Alle betaalmethoden bieden we gratis aan en er zullen geen extra kosten voor in rekening gebracht worden.

Klachtenprocedure

Bij Lifefood streven we ernaar enkel producten van de hoogste kwaliteit aan te bieden. Desondanks kan het voorkomen dat je niet tevreden bent met het geleverde product. We vinden het vervelend als een product niet geheel naar wens is, maar we zijn blij met jouw feedback en zullen ons uiterste best doen de klacht te verhelpen.

Je kunt een klacht indienen door een email te sturen naar orders@lifefood.nl onder vermelding van je naam, bestelnummer, locatie en datum van de aankoop en een duidelijke omschrijving van de klacht. Zodra de klacht is ingediend, ontvang je binnen 2 werkweken een schriftelijke bevestiging waarin wordt uitgelegd hoe de klacht zal worden afgehandeld. Mochten we meer tijd nodig hebben om de klacht te behandelen, dan zul je hiervan tijdig op de hoogte worden gesteld.

Allereerst zal worden nagegaan of jouw klacht ontvankelijk is. Als dat het geval is, dan vragen we je de ondeugdelijke producten te retourneren naar ons pakhuis. De verzendkosten voor de retourzending zullen in dat geval door ons worden terugbetaald op het bij ons bekende rekeningnummer. De productprijs zal worden vergoed door Lifefood of een nieuw, vervangend artikel zal eenmalig kostenloos aan je worden toegestuurd.

Let op, terugbetalingen zijn enkel mogelijk in de volgende gevallen:

  • Lifefood heeft een bestelling fout opgestuurd
  • Een product ontbreekt
  • Een product is beschadigd of defect
  • Een product heeft een ongebruikelijke smaak of consistentie
  • Een product heeft een houdbaarheidsdatum van 30 dagen of minder op het moment van aankoop.

Het is niet mogelijk een product te retourneren of een terugbetaling te vorderen als het betreffende product op het moment van aankoop in de aanbieding was of gebruik is gemaakt van een kortingsactie.

Herroepingsrecht

Bij Lifefood doen we er alles aan om onze klanten tevreden te houden. Mocht een product toch niet geheel aan je wensen voldoen, heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen na het in ontvangst nemen van de bestelling.

Herroepingsprocedure

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dien je de volgende procedure te volgen. Dit stelt ons in staat je verzoek sneller te verwerken, zodat we de terugbetaling zo spoedig mogelijk kunnen overmaken.

  1. Stel Lifefood op de hoogte van je beslissing de overeenkomst te herroepen door het volgende formulier in te vullen, binnen uiterlijk 14 dagen na het in ontvangst nemen van de bestelling. Verstuur het ingevulde formulier per email naar orders@lifefood.nl of per post naar het volgende adres: PackNed t.a.v. Lifefood, De Huufkes 92, 5674TM Nuenen, Nederland.
  2. Zodra we je aanvraag beoordeeld hebben, ontvang je een bevestiging per email die met de retourzending meegestuurd dient te worden.
  3. Verpak de retourgoederen -onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking- in een omdoos. Gebruik voldoende opvulmateriaal om transportschade te voorkomen. De goederen dienen in een goed afgesloten verpakking te worden geretourneerd. Beschadiging of verlies van goederen tijdens het transport is ten laste van de klant. Verzend de producten naar onderstaand adres, binnen 2 weken nadat je de goedkeuring van retour hebt ontvangen.

Leveradres / Adres bij retourzending

PackNed attn. Lifefood
De Huufkes 92
5674TM Nuenen
Nederland

Problemen met de verzending, bij of door het bedrijf dat zorg draagt voor de verzending naar Lifefood, zijn voor risico van de verzender. Bewaar daarom altijd het verzendbewijs.

Restitutie

Zodra de retourzending is aangekomen op bovenstaand adres, ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. Mits de producten onbeschadigd en ongeopend zijn, zal Lifefood het door jouw betaalde aankoopbedrag binnen 14 dagen terugstorten op het bij ons bekende rekeningnummer. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant, tenzij de retourproducten voldoen aan (één van de) criteria zoals beschreven in de klachtenprocedure.