Verzendkosten & levertijden

Levertijden

Lifefood levert producten over heel Europa. Producten die we op voorraad hebben, worden verzonden op de dag van bestelling, dan wel op de eerste werkdag nadat de bestelling door ons is ontvangen en de betaling is voldaan. De levertijd binnen Nederland bedraagt normaal gesproken 1 werkdag , buiten Nederland bedraagt de levertijd 2 tot 5 werkdagen. Zie onderstaande tabel voor een compleet overzicht van de levertijden per land.

Verzendkosten

De te betalen verzendkosten zijn afhankelijk van de totale prijs van de bestelling en de bestemming van het pakket. Zie onderstaande tabel voor een compleet overzicht van de verzendkosten die van toepassing zijn op jouw bestelling.

Land Bestel bedrag Verzend kosten Bestel bedrag Verzend kosten Bestel bedrag Verzend kosten Levertijden (in werkdagen)
België 15-25 EUR: € 9,50 25-70 EUR: € 4,99 >70 EUR: Gratis verzending 1-2 dagen
Denemarken 15-40 EUR: € 15,00 40-100 EUR: € 8,99 >100 EUR: Gratis verzending 2-4 dagen
Frankrijk 15-35 EUR: € 13,00 35-80 EUR: € 6,99 >80 EUR: Gratis verzending 2-4 dagen
Engeland 15-30 GBP: € 14,80 30-70 GBP: € 4,99 >70 GBP: Gratis verzending 2-4 dagen
Ierland 15-40 EUR: € 16,50 40-100 EUR: € 8,99 >100 EUR: Gratis verzending 3-5 dagen
Nederland     15-60 EUR: € 4,99 >60 EUR: Gratis verzending 1 dag
Zweden 15-40 EUR: € 16,50 40-100 EUR: € 8,99 >100 EUR: Gratis verzending 2-4 dagen
OVERIG 15-60 EUR: € 35,00 60-300 EUR: € 14,99 >300 EUR: Gratis verzending 2-10 dagen

Klachtenprocedure

Bij Lifefood streven we ernaar enkel producten van de hoogste kwaliteit aan te bieden. Desondanks kan het voorkomen dat je niet tevreden bent met het geleverde product. We vinden het vervelend als een product niet geheel naar wens is, maar we zijn blij met jouw feedback en zullen ons uiterste best doen de klacht te verhelpen.

Je kunt een klacht indienen door een email te sturen naar orders@lifefood.nl onder vermelding van je naam, bestelnummer, locatie en datum van de aankoop en een duidelijke omschrijving van de klacht. Zodra de klacht is ingediend, ontvang je binnen 2 werkweken een schriftelijke bevestiging waarin wordt uitgelegd hoe de klacht zal worden afgehandeld. Mochten we meer tijd nodig hebben om de klacht te behandelen, dan zul je hiervan tijdig op de hoogte worden gesteld.

Allereerst zal worden nagegaan of jouw klacht ontvankelijk is. Als dat het geval is, dan vragen we je de ondeugdelijke producten te retourneren naar ons pakhuis. De verzendkosten voor de retourzending zullen in dat geval door ons worden terugbetaald op het bij ons bekende rekeningnummer. De productprijs zal worden vergoed door Lifefood of een nieuw, vervangend artikel zal eenmalig kostenloos aan je worden toegestuurd.

Let op, terugbetalingen zijn enkel mogelijk in de volgende gevallen:

  • Lifefood heeft een bestelling fout opgestuurd
  • Een product ontbreekt
  • Een product is beschadigd of defect
  • Een product heeft een ongebruikelijke smaak of consistentie
  • Een product heeft een houdbaarheidsdatum van 30 dagen of minder op het moment van aankoop.

Het is niet mogelijk een product te retourneren of een terugbetaling te vorderen als het betreffende product op het moment van aankoop in de aanbieding was of gebruik is gemaakt van een kortingsactie.

Herroepingsrecht

Bij Lifefood doen we er alles aan om onze klanten tevreden te houden. Mocht een product toch niet geheel aan je wensen voldoen, heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen na het in ontvangst nemen van de bestelling.

Herroepingsprocedure

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dien je de volgende procedure te volgen. Dit stelt ons in staat je verzoek sneller te verwerken, zodat we de terugbetaling zo spoedig mogelijk kunnen overmaken.

  1. Stel Lifefood op de hoogte van je beslissing de overeenkomst te herroepen door het volgende formulier in te vullen, binnen uiterlijk 14 dagen na het in ontvangst nemen van de bestelling. Verstuur het ingevulde formulier per email naar orders@lifefood.nl of per post naar het volgende adres: PackNed t.a.v. Lifefood, De Huufkes 92, 5674TM Nuenen, Nederland.
  2. Zodra we je aanvraag beoordeeld hebben, ontvang je een bevestiging per email die met de retourzending meegestuurd dient te worden.
  3. Verpak de retourgoederen -onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking- in een omdoos. Gebruik voldoende opvulmateriaal om transportschade te voorkomen. De goederen dienen in een goed afgesloten verpakking te worden geretourneerd. Beschadiging of verlies van goederen tijdens het transport is ten laste van de klant. Verzend de producten naar onderstaand adres, binnen 2 weken nadat je de goedkeuring van retour hebt ontvangen.

Leveradres / Adres bij retourzending

PackNed attn. Lifefood
De Huufkes 92
5674TM Nuenen
Nederland

Problemen met de verzending, bij of door het bedrijf dat zorg draagt voor de verzending naar Lifefood, zijn voor risico van de verzender. Bewaar daarom altijd het verzendbewijs.

Restitutie

Zodra de retourzending is aangekomen op bovenstaand adres, ontvang je van ons een ontvangstbevestiging. Mits de producten onbeschadigd en ongeopend zijn, zal Lifefood het door jouw betaalde aankoopbedrag binnen 14 dagen terugstorten op het bij ons bekende rekeningnummer. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant, tenzij de retourproducten voldoen aan (één van de) criteria zoals beschreven in de klachtenprocedure [link: complaint procedure]